2013年9月16日月曜日

同僚(My Fellow)

 僕が今の仕事に就いたばかりの頃、本社で大きな事業を始めることが話題になっていました。その人材募集の書類を見ながら、同い年の優秀な同僚と残業をしながら、話していたことを思い出します。

同僚:「あ~、こんな古い建物の中で、アナログな仕事なんかしたくないよぉ。」

僕 :「大きな新規事業なんかに参画したら、死ぬほど忙しいに決まってる。俺は絶対反対だな。」

同僚:「でもそれだけやり甲斐もあって、仕事も自分のやりたいようにできるかもよ。」

僕 :「すげぇ前向きだな。でも、俺はそんなの興味ないよ。」

 
僕 :「さぁ、そんなことよりこの仕事をとっとと片付けて帰ろうぜ!」
   (ちくしょう!瞳をキラキラ輝かせやがって!できる奴はいいよな。)

同僚:「いっそ希望を出そうかなぁ~。」

僕 :「俺を誘っても無駄無駄。俺は絶対希望しないから!」

同僚:「希望者の数を知ってる?」

僕 :「日本中から集まって来るんだぜ。俺なんかムリムリ!」
 そんな話をしていたのを憶えています。

 でもアイツは半年後、別の部局に異動になり、その後、1年も経たない内に亡くなりました。
 
 自宅で、朝方突然苦しみだしたそうです。

 心不全だったと聞いています。

 僕より格段に仕事のできる優秀な奴でした。

 何事にも全力で当たるマジメな女の子でした。
 
 でも、死んじゃなんにもならない。
 
 仕事なんかできなくてもよかったのに...。




仕事は真面目だったけど、普段の言動は天真爛漫な奴でした。

( Work was serious, but words and actions of usual fellow was innocent. )
 
When I just got a job now, that headquarters start a big business had become a hot topic. 

I remember that while looking at the documents that Jobs, while the overtime with excellent companion of the same age, I was talking about.  


”Oh, in this old building, I do not want to analog work. ”


”If I participate in a big business, I'm going to die Busy. I do not want to do such a thing.” 

”There is also worth it, you'll be ideal as your”


”You're a good positive! But, I am not interested for that!” 


”Well, let 's go home after finishing this work.”


(God damn it! The went and shining sparkling eyes! )


Do not you wish?”


”The waste even invite me. I do not want absolute. ”


”You understand a number of wishing? Who wish so come from all over Japan, I'm not pass. ”


I remember it from had such a talk with her.


Six months later, she became to transfer to another department, then died in less than one year.


At home, it seems suddenly began to suffer in the morning.


I heard it was a heart failure.


It was much superior than me.


It was a serious woman will try our best in everything.


But you will die, I do not want!


If you can not work something, I wanted to be alive....

0 件のコメント:

コメントを投稿