2013年9月15日日曜日

あまちゃん(Ama Chan)

 僕は新卒採用面接の時、「商品を提供することを通じて、お客様にライフスタイルを提案したい!」なぁんて息巻いてました。



 そんな僕を会社もある程度期待して、婦人服の担当に配属したのだと思います。でも僕はみごとにその期待を裏切り、2年で会社を辞めてしまいました。


 「売上をあげる為、デッドストックをなくす為、自分が良いと思うもの以外のものも売らないといけない。」そこら辺がだんだん負担になってきたんです。


 会社を辞めてからも、僕にとって百貨店は夢の場所で、時々こっそり来店していました。
 
 でもさすがに先輩や同僚には声を掛けられなかったなぁ。だってそこで頑張ってる先輩や同僚にとって、僕は何も判っていないあまちゃんで、礼儀知らずな奴に映ってただろうから。


たぶんこんな感じで嫌われてるのかな。 (Girls would hate like this me.)

 
I was excitedly, "not only to deliver the goods, I Would like to propose a lifestyle to everyone!" as in the job interview.


 So the company expect to some extent, it might be assigned to the charge of women's fashion, but betrayed their expectations,  I have left the company in two years.


 "That must also sold other than those that I think order to increase sales, in order to eliminate the dead stock, their own good" that this was becoming a burden gradually.


 It also left the company, department store was the site of a dream for me.


 Sometimes, if you want to visit secretly, I was enjoying the shopping.


 There was no call out to colleagues and senior indeed, but for them that there are hard and I was a Ama Chan nothing is known, it is because someone like rudeness.

0 件のコメント:

コメントを投稿