2013年9月15日日曜日

キャッチボール (Catch ball)

 小学校の頃って、体育って男子と女子と一緒にやってたよね。



 僕は5・6年生の時、朝練や夕練をやって校内のスポーツ系の大会ではほとんど優勝しているような熱血クラスにいました。


 今となっては運動と縁遠そうな外見になってしまった僕も、当時は市内の団地リーグに所属する軟式野球チームに入っていたので、ソフトボールとかソコソコ得意だったんだ。


 そう言えば、ソフトボールの球技大会の前もクラスで残って練習をしていたんだけど、校庭でひそかに憧れていた子とキャッチボールしたこともあったっけ、記憶の中の彼女は、夕日に照らされて金色に光る髪と輝くような笑顔を僕に向けてくれています。


 今頃どうしているんだろう・・・。


夕日に輝く笑顔は、まるで天使のようでした。
Smile shining in the setting sun, was like an angel.



What I was in elementary school, I'm doing along with the men and women 's physical education.


When the 5.6 grade, was in the hot-blooded class, such as that won most of the tournament sport series of school doing evening and morning practice is kneaded me.


Because it was in the rubber-ball baseball team that belongs to the complex league of the city at that time, I exercise has become a weak appearance as well, I was so so good at such as softball now become.


Even before the ball game of softball tournament, I was a practice after school in the class. Come to think of it, and she was loved from long ago, I was able to catch ball in the schoolyard. In memory of me, lit by sunset, Become a hair shining in gold, she is smiling at to as shining.


You wonder What's happening this time ....

0 件のコメント:

コメントを投稿